Kumpul DUIT nak pergi melancong !!!

Tourists around the world !

Im the Backpakers

My photo
terengganu, Malaysia
now counting anniversary sweet and sour 26,still find MR.RIGHT around the world sebab tu jadi backpakers..Teehee

Tuesday, October 26, 2010

Doa Tenang

Perasaan sangat tenang bila tadah telinga dengar lagu-lagu Maher Zain. Eh! Nak dengar pun kena tadah telinga ke? Bukan ke telinga kita tak leh nak gerak-gerak dah macam tangan ke kaki ke mulut ke. Telinga kita kan statik, so maksud I, tadah telinga tu maknanya kita bagi perhatian pada apa yang kita dengar. Korang dah tahu kan. Saja nak Cikgu Liza terang panjang-panjang kan. Saja nak manja-manja kan.

Perasaan yang tenang juga datang apabila hati kita pergi tempat-tempat yang damai seperti pantai, hutan dan seumpama dengannya okeh! Kenapa I cakap macam tu? Kalau korang pergi pantai, apa korang nampak? Laut? Laut tu air kan. Air merupakan suatu elemen ketenangan. Ditambah pulak dengan angin yang sepoi-sepoi bahasa. Rasa tak nak balik rumah je kan. Kalau korang masuk hutan pulak, korang akan nampak kiri, kanan, depan, belakang, semua banyak warna hijau kan. Warna hijau kan adalah warna ketenangan. Ditambah pulak dengan kicau burung menyanyi. Yeke korang dengar burung nyanyi? hehe..


Burung Kakak Tua, 
Hinggap di jendela, 
Nenek sudah tua,
Giginya tinggal dua...


Ingat lagi lagu nih? Masa kecil-kecil suka nyanyi lagu ni. Bila besar malu pulak nak nyanyi lagu kanak-kanak riang...muka I malu     (>_<)


Dan yang penting hati akan sentiasa tenang bila kita sentiasa ingat Allah dalam apa jua keadaan dan sentiasa memohon doa. Kali ni I share Doa Tenang Putus Cinta untuk budak itu !


   Doa Tenang Akibat Putus Cinta

- Surah Ar-Ra'ad ayat 39 -

No comments:

Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails

Bilangan pelancong yang singgah