Kumpul DUIT nak pergi melancong !!!

Tourists around the world !

Im the Backpakers

My photo
terengganu, Malaysia
now counting anniversary sweet and sour 26,still find MR.RIGHT around the world sebab tu jadi backpakers..Teehee

Saturday, June 19, 2010

diari do and re

suatu pagi, aku melihat begitu ramai orang-orang
berlegar-legar disekitar kami
aku melihat sate, nasi kerabu, karipap
dan juga sempat menghidunya
hmm....sedap...sedap...sedap....
aku nak jadi upin dan ipin juga ke???


di satu sudut lain terdapat ikan keli, ikan selayang, ikan skilar yang berwarna -warni
kalah kehenseman dan kejelitaan kami
kami hanya berwarna hijau....


tapi kami sentiasa bersyukur
kami masih ada kawan yang sama warna
kami ada kacang panjang, timun, tembikai, kobis, sawi...
kawan-kawan yang lain warna pun ada
terung, tomato, cili, bawang...
semua ada kat sini

sedang aku meneropong kawasan sekeliling
kami didatangi oleh dua orang gadis sunti yang cantik molek berbaju kurung
nampak manis dan ayu sekali
gayanya yang lemah lembut menawan kalbu
kami dibeli dengan satu keping not warna merah dan empat keping not warna biru
beserta makanan kegemaran kami


dipendekkan cerita
kami dibawa ke teratak cik liza yang aku cakap manis dan ayu tadi
yeahh!!
boleh la aku kenyit-kenyit mata dengan cik liza nanti
tapi kena tapis-tapis la sebab ada orang rumah di tepi ini
sakarang aku kenalkan diriku sebagai mr.do dan my wife mrs.re
sekarang kami belum ada anak
tapi dah ada cadangan nama anak
iaitu mi....ecece
jadilah kami DO RE MI

setiap hari cik liza suka bersembang-sembang dengan kami
walhal satu patah haram aku tak paham
cik liza pun tak paham bahasa aku
so kami masing-masing ....LAYAAANN!!!

eh...eh...sambung esok la cerita
cik liza dah nak tutup lampu.....
dia murung sikit hari ini...
sembang pun tak dengan kami....
ok daaa.....


tidur ye sweet moon and star ~~~




No comments:

Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails

Bilangan pelancong yang singgah