Kumpul DUIT nak pergi melancong !!!

Tourists around the world !

Im the Backpakers

My photo
terengganu, Malaysia
now counting anniversary sweet and sour 26,still find MR.RIGHT around the world sebab tu jadi backpakers..Teehee

Monday, October 25, 2010

Rambut bagai dawai besi ! Oh,no!




Hmm...wangi wangi wangi. Sewangi Dove. Baru je cuci rambut. Sambil cium cium rambut sambil buat entry ni. Actually, saya dah lama guna Dove tapi hanya guna shampoo sahaja. Malas nak guna conditioner. Apa malas?  Ok, jom ikut saya pergi dalam poket doraemon untuk tahu sebab-sebabnya. Weeee! Mesti best kan masuk poket doraemon, macam-macam adaaaa...



Dah! Back to reality, sebelum ni, saya memang tak suka tak suka dan tak suka pakai conditioner sebab ia sangat melekit pada rambut. Lepas basuh pun still rasa macam ada lagi contioner tu kat rambut kita. Eh, rambut saya. Dah banyak kali cuba conditioner shampoo yang ada di pasaran. Sehinggalah saya diperkenalkan dengan produk Dove oleh adik cantik manis Hanis Zalikha . Saya adalah peminat blog adik manis ni, jadi saya akan cuba apa yang dia syorkan. Bodek Hanis Zalikha lagi! Bodek aje.hahaha.



Oleh kerana kedegilan saya untuk pakai conditioner sebelum ni, maka rambut saya sangat la tak cantik, kering, menggerbang bak penyapu yang dah lama berkhidmat, tidak terurus dan semestinya susah nak di urus. Senang lagi nak urus rambut patung Barbie tau! Macam pernah main patung Barbie je saya cakap macam tu. At the end, rambut saya seperti "padang jarak, padang terkukur". Eh! Silap peribahasa lagi. Baik guna peribahasa rekaan saya. Jadilah rambut saya macam dawai besi.



But! From reading entri cik adik manis tu, saya disiplinkan diri pakai conditioner Dove dan ikut petua adik cantik manis tu seperti jangan sesekali basuh rambut pada waktu siang. Di ulang! Jangan sesekali! Apabila bersyampu sila bilas dengan air panas dan guna air sejuk selepas apply conditoner. Bangun tidur esoknya baru pakai Leave On Cream. Boleh juga pakai apabila rambut serabai. Dan satu lagi saya hampir terlupa, sila pakai Intense Repair Overnight Treatment sebelum tidur selepas basuh rambut. Sila lupa jika mahu sejarah rambut lama berulang!


Alhamdulillah! Hasilnya amat memuaskan hati saya. Cuba buat muka puas sekali .(>_<)

Taknak cuba ke? Puas saya meyakinkan awak awak semua! Rambut pasti sihat bersinar!
Cubalah, semua set ni ada 4. Intense Repair Shampoo, Intense Repair Conditioner, Intense Repair Overnight Treatment, Leave On Cream.See picture kat bawah nih. I 'curi' picture from http://inibelogsaya.blogspot.com/ Alaa, dari blog adik cantik manis tu.Minta izin ye!










5 comments:

(✿◠‿◠) said...

hahaha..brapa dapat? sy xyah guna pun lembut jgk...tp sy guna loreal...hahahahaahasame je...if awk xdisiplin xleh jgk...kn2222

Rosliza Roslan said...

ya sahabat lama!

lain org lain la rambut die."rambut je sama hitam tapi hati lain2"...haha..
renung2kan dan selamat beramal!

Hanis Zalikha said...

Nananananiceee!

Hanis Zalikha said...

Nananananiceee!

Rosliza Roslan said...

hanis!!

Big thank you coz sudi mai blog i.
really appreciate! MOST WELCOME

Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails

Bilangan pelancong yang singgah