Kumpul DUIT nak pergi melancong !!!

Tourists around the world !

Im the Backpakers

My photo
terengganu, Malaysia
now counting anniversary sweet and sour 26,still find MR.RIGHT around the world sebab tu jadi backpakers..Teehee

Saturday, February 27, 2010

pramugari

bangun pagi dengan tiada semangat
nak menaip pun tiada semangat
apa lagi nak makan
tiada semangat


semalam aku tengok iklan kat suratkhabar metro
iklan pramugari Sani Ekspress
petang tu juga aku pergi ambil borang kat kaunter tiket 
Sani Ekspress


aku sangat gembira
aku sangat yakin aku akan dapat kerja tu
sebab kerja tu memerlukan diploma
petang tu, aku minta izin dengan abah
nak kerja pramugari tu
ternyata tekaan aku betul
abah tak izinkan !!

abah bagi alasan kebanyakkan pemandu bas gatal
sebab tu dia tak izinkan

dulu pun sama
aku dapat tawaran kerja di salah sebuah hotel 
di Langkawi
abah tak bagi juga
alasannya orang-orang di Langkawi terlalu sosial

aku sangat buntu
aku betul-betul tak paham
habis, kerja apa yang sesuai dengan aku ?????????
bukan senang nak dapat kerja sekarang
kerja pejabat pula selalu...mungkin perkataan "wajib" aku perlu guna..
wajib pakai "orang dalam" untuk dapat kerja

kadang-kadang aku rasa abah terlalu  mengongkong hidup aku
aku rasa terpenjara....
walaupun aku tahu abah sentiasa inginkan yang terbaik untukku...
                                                                                                       

                                                insan yang tidak mendengar kata

4 comments:

(✿◠‿◠) said...

sabar la wak...saya harap awak dapat hadapi semua nie...n awak kena yakin abah awak utk awk terus berdiri di atas kaki sendiri...mesti!!!

Rosliza Roslan said...

huhu..thnx dear frenz...hope so..

nurul said...

salam...sabr la. mungkin abh buat camtu coz nk jaga awk juga. dye syg awk> :)

Rosliza Roslan said...

ye..ye..baekkkkkkkkk!!
thanx frenz

Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails

Bilangan pelancong yang singgah