Kumpul DUIT nak pergi melancong !!!

Tourists around the world !

Im the Backpakers

My photo
terengganu, Malaysia
now counting anniversary sweet and sour 26,still find MR.RIGHT around the world sebab tu jadi backpakers..Teehee

Sunday, April 11, 2010

ayam belum berkokok, aku dah bangun



hari ni
aku bangun jam 4 pagi
ni semua gara-gara paksu aku
ditinggalkan bas
buat-buat emosi sikit dengan cerita hari ini..ngeh..ngeh...ngeh...

paksu aku dah naik bas di putrajaya
lepas tu, bas tersebut berhenti
di Hentian putra

semasa di Hentian Putra
paksu aku turun untuk ke tandas
tup..tup..
bila keluar dari tandas
bas dah tak ada

padahal paksu aku dah bagitahu pemandu bas
yang dia nak ke tandas sekejap
tapi betul la pemandu bas tu memang tak prihatin langsung
terhadap penumpang
tak ke dia terpikir untuk memeriksa penumpang dulu sebelum
meneruskan perjalanan

aku rasa kalau dia bawa keluarga jalan-jalan
pasti ada antara anak-anak atau isteri yang ditnggalkan..ooopsss...
tertinggal...
di stesen minyak atau hentian rehat R & R

bas tersebut tiba di hentian bas MBKT jam 5.40 pagi
mama aku bagitahu pemandu bas tu yang dia tertinggal penumpang
korang tahu apa jawab pemandu tu ???
" yeke" ???
dan pemandu tu buat muka selamba je..
lepas tu, mama aku minta izin dari pemandu bas untuk ambil beg paksu
yang tertinggal...


moral dari cerita aku
jangan turun dari bas sebelum sampai ke destinasi..hehehe
itulah yang aku buat semasa belajar di Kedah dulu..hahaha
"renung-renugkan dan selamat berpikir...."




No comments:

Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails

Bilangan pelancong yang singgah