Kumpul DUIT nak pergi melancong !!!

Tourists around the world !

Im the Backpakers

My photo
terengganu, Malaysia
now counting anniversary sweet and sour 26,still find MR.RIGHT around the world sebab tu jadi backpakers..Teehee

Sunday, November 7, 2010

Pokok Malu-Malu


...apabila menjelang senja, Pokok Semalu akan 
   menguncup sebagai isyarat kepada kaum wanita agar menjaga
   kehormatan diri...



Terkedut-kedut dahi korang ye...Suka-suka tengok korang mengedut-ngedutkan dahi. Nanti korang lebih cepat tua berbanding saya walaupun umur lebih muda dari saya. Yes,Yes! Saya gelak sambil guling-guling atas tilam. Ada juga yang nak kena babam kan. Ceh, tetiba guna bahasa bayi pulak! Babam kan!

Dah, jom tengok drama kat bawah ni.Cepat switch on TV. Tik! Oh, macam tu bunyi petik suis eh.






Dialog antara anak-anak dan ayahanda tercinta...(TV hanya angan-angan Mat Jenin)



" Yop,Yop, tengok ni! Naurah suka pokok ni!, anak perempuannya menjerit-jerit memanggil abangnya.

" Ha'ah,daun dia tutup bila kita pegang,' kata Saiful Islam apabila cuba menyentuh daun Pokok Semalu itu.

" Abi, kenapa daun dia tertutup bila kita pegang?" tanya anak saya lagi.

" Sebab dia nak melindungi dirinya daripada dirosakkan," saya menjawab.

" Oh, kalau kita tutup-tutup, kita kan selamat ya?" soal Saiful Islam lagi.




Ok, cerita pendek dah habis. Kalau nak tahu cerita panjang, kena RAJIN. RAJIN beli buku, RAJIN belek-belek buku, RAJIN baca buku Murabbi Cinta dan RAJIN paham ye.





saya dah malu-malu ni, pergi dulu eh. Take care of yourself!

No comments:

Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails

Bilangan pelancong yang singgah