Kumpul DUIT nak pergi melancong !!!

Tourists around the world !

Im the Backpakers

My photo
terengganu, Malaysia
now counting anniversary sweet and sour 26,still find MR.RIGHT around the world sebab tu jadi backpakers..Teehee

Thursday, January 6, 2011

Beb, bila last kau gunting rambut ?



Dulu masa kecik-kecik, mama selalu ajak pergi kedai gunting. Walhal, rambut baru panjang melebihi paras bahu. Dan aku selalu buat muka bila diminta berambut pendek O_o .
Dengan memek muka sedih tahap gaban, rambut kerinting ku tetap dipotong pendek.Then, balik rumah dengan keadaan muka yang tak puas hati. Habis pinggan-mangkuk, gelas dipecahkan. Tak cukup tu, baju digunting-gunting jadi kain perca ~ dalam hati je. Kalau masa kecik aku kenal rambut palsu pasti aku pecahkan tabung semata-mata untuk membeli rambut palsu bagi menutup kependekkan rambutku.


Time flies, now aku dah boleh buat keputusan sendiri samada sedia untuk ke kedai gunting atau tidak. Ke kedai rambut palsu? Lupakan saje...You're hijab girl bebeh !!


Tahun baru tiba, kehendak hati meronta-ronta mahu menggunting rambut sampai bebel-bebel kat mama bila nak pergi kedai aunty gunting tuh. Still tak akan ke sana sendirian tanpa mama.


Sebab? 


Mama always be my 'pengkritik no.1'. Walaupun kadang-kadang mama dah tak larat nak melayan anak perempuannya ni yang dah tua bangka tapi still ke sana kemari berkepit dengan mama. Even stlye rambut aku mama tak berkenan tapi still cakap 
'ye, cantik sangat' untuk ambil hati anaknya.




Ini hanya sebuah kisah lama yang manis untuk dikenang

3 comments:

Mr. Swift said...

Haha. Betul! :)

Psst : Lelaki Bersuara Emas Jadi MrBean!

alexayussida said...

hehe..saya plak mama sndiri yg ptg..smpai skrg:) tp hari tu balik rumah mama bz,jd abg laa plak jd mangsa kena guntingkan rmbut adeknyee yg mngadee nih:D

noa said...

ok lah tu

Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails

Bilangan pelancong yang singgah