Kumpul DUIT nak pergi melancong !!!

Tourists around the world !

Im the Backpakers

My photo
terengganu, Malaysia
now counting anniversary sweet and sour 26,still find MR.RIGHT around the world sebab tu jadi backpakers..Teehee

Tuesday, January 5, 2010

jangan berjanji sebarangan dengan budak-budak...


Cuti sekolah yang lepas, sepupuku dari putrajaya balik terengganu. Nak tahu kenapa diaorang nak balik sangat??? Sebabnya anak kedua paksu aku dapat no.3 dalam peperiksaan lepas. Jadi mama aku "terberjanji" hmmm...boleh ke aku guna istilah tersebut??. Mama aku berjanji sekiranya Hakeem mendapat no 1,2 atau 3, dia akan menghadiahkan sebuah basikal.Nah terkejut mama aku pada mulanya hakeem mendapat no 3!! Tapi janji tetap janji, jadi mama aku terpaksa mengotakannya walaupun pada mulanya mama aku hanya berjanji kosong.

  • Moral yang dapat diambil di sini jangan sesekali berjanji kosong terutama kepada budak-budak. Budak-budak akan menuntut janji mereka hingga ke lubang cacing, sekiranya tidak ditepati, mereka akan memberontak...

No comments:

Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails

Bilangan pelancong yang singgah